Sista dagen...

Första julledigheten då jag inte gått i skolan och fått jullov. Men har tagit ut en hel del semesterdagar runt jul. Så nu har jag varit ledig i hela 15 dagar. 
Men i morgon börjar jag igen. 
Jobbet som jag just nu har är en garantiförskola i Nykil. Ett helt okej jobb med två arbetskamrater som jag trivs bra med. Vi har en liten grupp väldigt små barn som inte fått plats på den förskolan föräldrarna ville att de skulle gå på. 
Jag fick denna tjänst i Augusti (2015). En 100% visstidsanställning till årets slut och nu är den förlängd till sista Juni(2016). Jag hade ett annat jobb på G som jag så jätte gärna ville ha men det var inte lika stor tjänst så jag väntar med att söka den tjänsten till efter sommaren, när min nuvarande tjänst gått ut. 

Den nya tjänsten jag vill ha är att jobba med barn 1 - 12 år, en dygnetrunt barnomsorg, då det är en förskola på dagarna och som ett extra hem på helger, nätter o kvällar där både de äldre och yngre barnen kan vara, då deras föräldrar jobbar. 
Det är en dröm fö mig som jag hoppas blir sann efter sommaren. Det är också ett jobb jag vill passa på att göra innan jag skaffar en fast partner och barn.

Idag har vi försökt få igång min bil som krånglar hela tiden. När vi väl hittat och löst ett fel så kommer de ett nytt, men idag fick vi äntligen igång den efter några iskalla dygn. Vi får prova att byta batteri o se om det var den som hostar nu när det är kallt. 

Vi var påväg att lämna in den på verkstad på vägen till ett kalas idag. Men jag ville försöka köra igång den o de gick. Den startade även efter kalaset, så nu är den hemma igen och vi får hoppas att den är snäll i morgon vitti. Annars får jag låna min kära farmors bil. 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Varför inte ta en dag i taget och se vart det för oss...

En blogg för att kunna skriva av mig vad som hänt under dagarna och hur jag tänker och mår. Mer för min egna skull, men ni är välkomna att läsa, tycka till och dela med er av tankar och åsikter.

RSS 2.0